Czas na Eksperta

Czy zastanawiasz się czasem dlaczego niektórzy klienci zachowują się tak głupio ?

Wybierają ofertę kogoś kto nie do końca wie o co chodzi, a Twoja oferta, która jest dużo lepsza, znów trafia do kosza ?

Zdarza Ci się, że uczestniczysz w plebiscycie ofert i mimo iż szkolisz się i wkładasz wiele serca w swoją pracę, Twoja oferta porównywana jest z przysłowiowym Panem Januszem, który robi tanio i byle jak.

Klient usłyszy zapewnienia, że wszystko będzie dobrze, a później okazuje się, że tak nie jest.

Nie chcąc tracić klientów zaczynasz obniżać ceny i sprawdzać co robi Twoja konkurencja, żeby zrównać się z tymi na poziomie i choć w połowie zmniejszyć dystans do Pana Janusza

Dlaczego klienci idą tam gdzie jest taniej ? Po prostu znaczna część klientów zwyczajnie nie dostrzega różnicy i wybiera tańszą ofertę.

Zobacz jakie to proste, wystarczy żeby zobaczyli tę różnicę.

Dużo łatwiej osiągniesz to jeśli zbudujesz silną markę. Czasem będzie to Twoja marka osobista, a czasem marka Twojej firmy ale to już zależy jaką wybierzesz strategię.

Na początek odpowiedz sobie na kilka pytań.

Jaka jest Twoja grupa docelowa?

Potwierdzona boleśnie prawda przeze mnie osobiście i wszelkich znawców tematu brzmi

Zwracanie się do wszystkich i do nikogo nie ma sensu

Do kogo kierujesz swoje usługi ? kto powinien usłyszeć o Tobie? Wszyscy ?   Jeśli wszyscy to nikt. Zapamiętaj to na zawsze.

Oczywiście, że prowadząc firmę w naszej branży jesteśmy wstanie wykonać naszą usługę każdemu lub sprzedać każdy produkt. Jednak im dokładniej określisz grono swoich odbiorców lub precyzyjnie określisz swoją sztandarową usługę lub produkt tym bardziej precyzyjny będzie Twój przekaz.

Twój świat zmieni się nie do poznania gdyż trafisz do ludzi, na których Ci zależy. Dlaczego tak jest ? Spójrz na przykład

Wysokiej klasy menadżerowie zanim usiądą do stołu ze swoim przyszłym kontrahentem by coś wynegocjować potrafią rozgryźć struktury firmy, z którą chcą podpisać umowę. Ustalają, kto za co odpowiada, żeby skupić się na przekonywaniu osób decyzyjnych.

Tak samo powinieneś robić, budując własną markę. Nie tylko skupiać się na tym, że chcesz ogólnie wykonywać daną usługę lub sprzedać dany produkt. Musisz prześwietlić osobę, która ma to od Ciebie kupić:

  • Czego potrzebuje Twój klient.
  • Jakimi posługuje się kryteriami wyboru.
  • Co jeszcze wpływa na decyzję.
  • Czego się obawia.
  • Gdzie możesz go znaleźć.
  • Jak możesz do niego dotrzeć.

To nie jest tak, że wszyscy muszą cię znać jako fachowca. Jeżeli tak się stanie, w porządku. Ale czy jest sens inwestować czas i energię w to, żeby zdobyć uznanie ludzi, którzy nigdy nie kupią Twojej usługi lub produktu?

Czy zdawałeś sobie sprawę, że przez brak określonej grupy docelowej w zasadzie nie jesteś wstanie ponieść kosztu reklamy, i innych wysiłków marketingowych gdyż musiałyby one trafić do wszystkich. A każda zainwestowana tak złotówka jest wyrzucona w błoto.

To działanie równie bezcelowe jak zapraszanie, przypadkowych ludzi do grona znajomych w mediach społecznościowych skoro z punktu widzenia biznesu są to „martwe dusze”. Ci ludzie w żaden sposób nie przyczynią się do rozwoju twojej marki. Ale o tym więcej na stronie „Czas na komunikację.”

Podsumowując; Mając silną pozycję eksperta na określonym rynku w swojej grupie docelowe, w jasno określonej dziedzinie. Dotrzesz do mniejszej liczby osób ale będą to osoby na których Ci zależy i mogą być Twoimi najlepszymi klientami.

W czym Ty jesteś ekspertem ?

Być może nie miałeś do tej pory jasno sprecyzowanej grupy docelowej lub określonej sztandarowej usługi.

Zastanawiasz się w czym jesteś ekspertem lub w czym mógłbyś się stać. Jeśli tak jest przeanalizuj następujące pytania:

  • Co potrafisz lub chcesz robić.
  • Jakie widzisz bariery wewnętrzne u siebie.
  • Jakie widzisz zagrożenia z otoczenia.
  • Jak wygląda twój rynek.
  • Czym zajmuje się twoja konkurencja.
  • Jakie masz kontakt np handlowe.
  • Jakie chciałbyś zdobyć kwalifikacje.

W czym ja właściwie jestem dobry? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest łatwa, bo jeżeli coś przychodzi ci z łatwością, możesz to lekceważyć. Możesz nie zauważać, że masz talent w jakiejś dziedzinie. Możesz myśleć, że każda firma tak potrafi. Zastanów się za co chwalą Cię Twoi klienci lub jeśli dopiero masz stać się w czymś dobry zastanów się z czego chcesz być znany.

Zainspirował mnie kiedyś cytat, który chciałbym abyś zapamiętał i przystąpił do działania:

Przyszłość nie tworzy się jutro tylko dziś. 

Gdzie budować swoją markę

Niezależnie czy będzie to Twoja marka osobista, czy też marka firmy musisz znaleźć miejsce na jej spokojne narodziny, wczesne odchowanie i dorosłość. 

Kiedy będziesz już zdecydowany by rozpocząć budowę swojej marki musisz wybrać do tego odpowiednie miejsce.

Dlaczego własna strona a nie Facebook? Jestem zagorzałym zwolennikiem Facebooka, to tam poznałem wielu wspaniałych ludzi i zbudowałem sieć kontaktów.  Jednak Facebook służy mi do komunikacji i wspierania marki, a nie jej budowania. Najlepszym dowodem jest to, że właśnie te treści czytasz na stronie mojej marki, a nie na Facebooku. Portal Pana Marka Zuckerberga ma to do siebie, że treści są aktualne kilka minut, a udostępniane przez Ciebie nowe treści przykrywają te poprzednie. Nie ma możliwości skonsolidowania tam wiedzy i informacji o marce w taki sposób by by były one posegregowane, dostępne i czytelne w przyjazny sposób dla klientów. Ponadto pamiętajmy, że nie wszyscy korzystają z facebooka, a publikowane tam treści mogą zniknąć bezpowrotnie każdego dnia. Dlatego każda szanująca się marka powinna mieć swoje miejsce, w którym systematycznie, w przemyślany sposób, bez pośpiechu tworzy unikalną i niepowtarzalną przestrzeń dla swoich klientów.

Strony internetowe od Czas na Hydraulika mają tą przewagę że zarządzamy nimi w sposób ciągły. Porównaj to do następującej sytuacji. Wykonałeś 100 kotłowni. I masz możliwość zarządzania nimi wszystkimi z jednego miejsca z jednego komputera. Wspaniała perspektywa prawda? Zawsze wiesz co u kogo nie działa i zawsze możesz  szybko pomóc jeśli jest takie życzenie klienta. Taka jest właśnie nasza filozofia. Możemy kreować i wspierać naszych partnerów, ale wykorzystujemy do tego narzędzia, które znamy i lubimy. Zarządzamy stronami naszych partnerów z jednego miejsca i to daje nam ogromne możliwości. Gdyby każdy miał własną stronę, stworzoną inaczej, gdzieś, przez kogoś, nie mielibyśmy możliwości udzielenia wsparcia. Zajęło by to zbyt wiele czasu i było zbyt drogie.

Szybkość  powstania: To kolejny element wpływający na innowację naszego rozwiązania. Dlaczego ? Pozwól że posłużę się przykładem. W tradycyjnym wydaniu zlecając komuś wykonanie strony musisz z góry zaplanować jej wygląd, kształt stworzyć treści itd.  Jaki ma to związek z budowaniem marki ? Żaden gdyż wymyślanie na siłę treści, oferty, grafik jest nic nie warte, trwa bardzo długo i gwarantuje Ci, że miesiąc po jej powstaniu i zapłaceniu rachunku za jej wykonaniu masz ochotę coś zmieć. Naszą stronę, postawisz natychmiast po podjęciu takiej decyzji. Nie przejmujesz się tym co ma się tam znaleźć bo tego jeszcze nie wiesz. Dopiero zaczynasz świadome kształtowanie swojej marki, a więc Twoja wiedza na temat tego jak ona ma wyglądać finalnie będzie się zmieniać. Jednak z nami robisz pierwszy krok, który umożliwi Ci dalszą pracę nad wizerunkiem własnym lub własnej firmy. Natychmiast po założeniu, strona jest już dostępna. Wystarczy uzupełnić podstawowe dane kontaktowe, opisać podstawowe informacje i cieszyć się z własną witryną. Dopiero teraz w sposób przemyślany, z naszą pomocą  przystąpisz do kreowania swojej marki.

Ciągły rozwój naszych stron: Przestrzeń wirtualna jest bardzo dynamiczna. Zmieniają się rozwiązania, zmieniają się przyzwyczajenia i oczekiwania klientów. Dlatego strony internetowe nie mające ciągłego wsparcia tak szybko się starzeją i są nieaktualne. Dzięki naszemu rozwiązaniu wprowadzając zmiany, unowocześnienia, kolejne funkcjonalności w naszym silniku uaktualniamy wszystkie strony naszych partnerów i to bez ich trosk, zmartwień i kosztów.

Wokół pozycjonowania urosło wiele teorii. Powstały ku temu specjalne firmy, które deklarują wypozycjonowanie danej strony.

Tymczasem Google co chwilę zmienia swoje zasady i tak naprawdę nikt nigdy nie wie co będzie najlepsze dla wypozycjonowania strony.  My radzimy sobie stosując zasadę optymalizowania treści w obrębie off page seo, a więc wszystkiego co ma związek z wewnętrzną budową strony. Przynosi to znakomite efekty. Zauważyliśmy też, że nie ma nic lepszego jak konsekwentna praca  nad stroną, a niejednorazowy zryw. To kolejny argument by raz rozpoczętą budowę strony kontynuować, wzbogacać o wpisy, aktualne galerie i aktualności.

Chcesz zbudować z nami swoją markę ? skontaktuj się Kliknij tutaj