Czego się dowiesz

Spis treści:


Końcowka roku to czas na podsumowania. W Immergas rok 2021 upłynął pod znakiem kampanii #RazemDlaCzystegoPowietrza. Poprzez działania medialne i zaangażowanie znanych osób firma chce podkreślać, że każdy z nas ma wpływ na stan powietrza i tempo zmian klimatu.


Na czym polega kampania?

Kampania #RazemDlaCzystegoPowietrza opiera się o dwa serwisy – razemdlaczystegopowietrza.pl i wiemjakbyceko.pl. Pierwszy koncentruje uwagę na wszystkich aspektach dotyczących ryzyka, jakie niosą za sobą zanieczyszczenia powietrza. Drugi portal jest naturalną kontynuacją pierwszego – prezentuje konkretne, ekologiczne rozwiązania dla domów jednorodzinnych, jakimi są pompy ciepła. Przez cały okres trwania kampanii portale odnotowały kolejno 4,427 mln wyświetleń i 4,111 mln wyświetleń w ciągu 4 miesięcy.

Maciej Janowski i Adam Bielecki na rzecz czystego powietrza

Poza portalami promującymi treści związane z problemem zanieczyszczonego powietrza, istotnym elementem kampanii był głos wsparcia dwóch ambasadorów akcji. Hasło „razem dla czystego powietrza z Immergas” w specjalnie na ten cel stworzonych filmach wypowiadają żużlowiec Maciej Janowski oraz himalaista Adam Bielecki. Filmy spotkały się z dużym odzewem. Od sierpnia, kiedy zostały opublikowane na YouTube, osiągnęły łącznie oglądalność na poziomie 460 tysięcy odtworzeń.

[dalsza część artykułu pod filmami]

Skąd taki wybór osób zaangażowanych w akcję? Pozornie sportowcy zdają się należeć do dwóch różnych światów. To, co ich łączy, to pasja, miłość do sportu, a także poczucie odpowiedzialności za nasze zdegradowane środowisko. Pomysłodawcy kierowali się przede wszystkim tym, aby byli to także ludzie, którzy angażują się w działania proekologiczne również prywatnie. Adam Bielecki to czołowy himalaista Polski. Z racji pasji i zawodu wie, jak ważne jest czyste powietrze lepiej niż każdy z nas. Maciej Janowski natomiast jest zwolennikiem idei zero waste i chętnie angażuje się w lokalne działania na terenie Wrocławia, gdzie mieszka.

Nie tylko kampania. Immergas podejmuje współpracę z Urzędem Miasta w Łodzi

Odpowiedzialność za środowisko – dziś i w przyszłości – są niewątpliwie w wymiarze strategicznym podstawą do konkurowania. Przynosi to jednak pożądane efekty tylko wtedy, gdy za słowami idą czyny. Czasem firmy promują się jako rzekomo ekologiczne: redukują swoje koszty pod pozorem dbałości o środowisko. Jednocześnie jednak zatruwają środowisko na olbrzymią skalę. Ekologicznie opakowany produkt, ekologiczny slogan czy zielone opakowanie nie wystarczy, jeśli nie idzie za tym tak samo ekologiczny proces produkcji, dystrybucji, produkt, czy działanie firmy jako organizacji. Dlatego w budowaniu proekologicznej komunikacji ważne jest angażowanie do wspierania tego podejścia swoich klientów czy pracowników. W ten sposób hasło #razemdlaczystegopowietrza przeniosło się na szereg innych działań podejmowanych przez Immergas.

Jak przyznaje Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas, kampania pozwala nie tylko mocniej zarysować problem czystego powietrza w świadomości opinii publicznej, ale wspiera również realizację celów biznesowych firmy.

Suma działań wizerunkowych i handlowych przełożyła się na istotny wzrost zainteresowania naszymi pompami ciepła. Branża, nasi klienci widzą i doceniają nasze starania. W wielu miastach uzyskujemy pozytywny odzew i spotykamy się z aprobatą naszych działań. W wyniku kampanii Urząd Miasta w Łodzi zaprosił nas do współpracy, w ramach której podejmiemy wspólne działania promujące lokalne programy wymiany pieców-kopciuchów, a to z kolei pozwoli na redukcję zanieczyszczeń – tłumaczy.

Magdalena Oskiera, Immergas Polska

Budowanie świadomości społecznej problemu

W tym roku firma Immergas została jednym z partnerów Raportu #OddychajPolsko, publikowanego przez Airly i Onet. Raport to obszerna baza wiedzy, porad, wywiadów i analiz, dotyczących zanieczyszczonego powietrza w Polsce. Niejednokrotnie raporty stanowią fundament ważnych zmian społecznych i instytucjonalnych w walce o czystsze powietrze. Dla czytelników są natomiast źródłem wiedzy o tym, co wisi w powietrzu.

Działania Immergas odbiły się echem także w szkołach. Dla przykładu, technikum z Bydgoszczy realizowało grant ekologiczny, którego zadaniem było zwrócenie uwagi uczniów na problem smogu: określenia przyczyn i skutków tego zjawiska oraz podjęcie działań na rzecz poprawy jakości powietrza wokół nas. Strona www kampanii posłużyła jako źródło wiedzy o smogu i możliwościach poprawy jakości powietrza

A na tym właśnie nam zależy: na zwiększaniu świadomości społecznej oraz możliwości walki z problemem, który dotyczy nas wszystkich, szczególnie przyszłych pokoleń – dodaje Magdalena Oskiera.

grudzień 2021
pon.wt.śr.czw.pt.sob.niedz.
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2

Dołącz do strefy zamkniętej portalu

Formularz rejestracji

  • Bez polskich znaków i spacji

  • Członek zamkniętej strefy CNH
 

Verification

Siła komunikacji

Czas Na Kontakt