Czego się dowiesz

Spis treści:


Przedstawiamy materiał wideo od firmy Jeremias, który pokazuje jak w kilku krokach, bez specjalnego wysiłku można skrócić rurę izolowaną systemów DW-ECO 2.0 oraz DW-FU.


Zapraszamy na film!

Skracanie rury izolowanej Jeremias w dwie minuty 🙂

Skracanie rury izolowanej – instrukcja

  • Przy pomocy miary należy zaznaczyć długość odcinka rury, który należy odciąć.
  • Zaznaczone długości można obrysować przy użyciu tektury, w którą standardowo pakowane są odcinki proste rur Jeremias.
  • Przy użyciu szlifierki kątowej wykonujemy dokładne cięcie tylko zewnętrznego płaszcza rury. Wykonując tę czynność należy również upewnić się, że w szlifierce zamontowana została tarcza do cięcia stali nierdzewnej.
  • Pozostałą izolację z wełny mineralnej wycinamy przy użyciu noża na wymiar głębokości osadzenia.
  • Wycięte kawałki izolacji pozwolą na użycie ich w późniejszym etapie jako szablon wypełnienia.
  • Wyciągamy rurę wewnętrzną i przygotujemy ją do skracania.
  • Przy pomocy miary zaznaczamy długość odcinka rury, który należy odciąć. Podobnie jak w przypadku płaszcza zewnętrznego przy użyciu tektury obrysowujemy zaznaczone punkty na boku rury.
  • Przy użyciu szlifierki, w której zamontowana jest tarcza do stali nierdzewnej wykonujemy dokładne cięcie, a także usuwamy zadziory na całej powierzchni cięcia rury.
  • Na wycięte kawałki izolacji (szablon) nakładamy rurę i całość wciskamy w płaszcz zewnętrzny rury. Następnie wkładamy uciętą rurę spalinową do płaszcza zewnętrznego. Po odwróceniu odcinka rury wyciągamy nasz szablon z wełny. Tak przygotowaną przez nas rurą możemy łączyć ze sobą kolejne odcinki rur systemu kominowego

Systemy Jeremias DW-ECO 2.0 i DW-FU

Obydwa z tych wyróżnionych systemów pochodzą z rodziny DW – dwuściennych, stalowych systemów kominowych. Pierwszy z nich, DW-ECO 2.0 to dwuścienny, modułowy, izolowany system odprowadzania spalin ze stali szlachetnej, przeznaczony do pracy w podciśnieniu w trybie mokrym, a także w trybie suchym. Zastosowanie nowej technologii wykonania połączeń wzajemnych między elementami umożliwiło zwiększenie stabilności statycznej systemu, co wpłynęło na rozszerzenie możliwości jego zastosowania. DW-FU z kolei to klasyka – dwuścienny, modułowy, izolowany system odprowadzania spalin ze stali szlachetnej, przeznaczony do pracy w podciśnieniu zarówno w trybie mokrym, jak i w trybie suchym.